Numerele anterioare

2, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 69, 70, 71,
 

Lunile anterioare


 

Autor


 

Implicarea CREDD în programul Leonardo da Vinci

CREDD

Centrul Român pentru Educație și Dezvoltare Durabilă, organizație non-guvernamentală care editează revista Cadran Politic, a obținut finanțare în cadrul programului Leonardo, pentru proiectul "WOMEC - Dezvoltarea Capacităților Manageriale ale Femeilor din Sistemul Educațional".

Având în vedere faptul că în zona Europei de manifesta un curent puternic menit sa duca la creșterea eficientei educaționale prin ridicarea standardelor programelor educaționale, se acordă o atenție deosebită dezvoltării capacităților manageriale in educație, aceasta fiind considerată o prioritate a reformelor la nivel național.

Creșterea capacității manageriale ar trebui să dacă parte din procesul de formare al tuturor directorilor de școală, cu accent deosebit pe ariile specifice ale luării deciziei, administrării resurselor, planificării strategice, etc. Unitățile de învățământ trebuie că înțeleagă că, dacă în trecut au acționat izolat și cu aplecare către propriile nevoi și cereri, în prezent, pentru a supraviețui, trebuie să se integreze într-un mediu social și economic al interdependențelor, în care managerii trebuie să manifeste un spirit întreprinzător și dinamic în egală măsură. Ne-am oprit asupra femeilor din învățământul pre-universitar ca grup țintă, deoarece acestea pot fi considerate categorie dezavantajată. Deși femeile reprezintă mai mult de 70% din totalul personalului din învățământul preuniversitar totuși, majoritatea posturilor de conducere sunt în continuare ocupate de bărbați.

Prin intermediul acestui proiect de mobilitate, un număr de 5 persoane se vor deplasa în Marea Britanie, în septembrie-octombrie 2003. Partenerii noștri sunt The Training Partnership Ltd., un partener de renume implicat în programe comunitare strategice și care deține capacitatea instituțională, abilitățile și experiența necesară pentru formarea formatorilor în domeniul managementului educațional. Necesitatea acestui proiect derivă din nevoia de a ne forma beneficiarii în metode și tehnici noi de formare, dezvoltate și promovate în sistemul educațional european, astfel încât România să se poată alinia la standardele educaționale europene.

Echipa va participa la cursuri despre tehnici de trainingpentru managerii de școli, în management administrativ al centrelor de educație, în management strategic și management de resurse umane De asemenea, beneficiarii vor face vizitede documentare la unitățile de învățământ preuniversitar din Marea Britanie. Trainingul va fi validat de The Training Partnership Ltd. care va certifica perioada de pregătire de două săptămâni în organizația lor. (The Training Partnership Ltd. deține dreptul de a oferi certificate ITD - certificate naționale în Marea Britanie autentificate de Institutul de Formare și Dezvoltare). Acreditarea și validarea va fi făcută și cu sprijinul Departamentului de Relații Internaționale din cadrul Ministerului Român al Educației și Cercetării.



Centrul Român pentru Educație și Dezvoltare Durabilă, organizație non-guvernamentală care editează revista Cadran Politic, a obținut finanțare în cadrul programului Leonardo, pentru proiectul "WOMEC - Dezvoltarea Capacităților Manageriale ale Femeilor din Sistemul Educațional".

Având în vedere faptul că în zona Europei de manifesta un curent puternic menit sa duca la creșterea eficientei educaționale prin ridicarea standardelor programelor educaționale, se acordă o atenție deosebită dezvoltării capacităților manageriale in educație, aceasta fiind considerată o prioritate a reformelor la nivel național.

Creșterea capacității manageriale ar trebui să dacă parte din procesul de formare al tuturor directorilor de școală, cu accent deosebit pe ariile specifice ale luării deciziei, administrării resurselor, planificării strategice, etc. Unitățile de învățământ trebuie că înțeleagă că, dacă în trecut au acționat izolat și cu aplecare către propriile nevoi și cereri, în prezent, pentru a supraviețui, trebuie să se integreze într-un mediu social și economic al interdependențelor, în care managerii trebuie să manifeste un spirit întreprinzător și dinamic în egală măsură. Ne-am oprit asupra femeilor din învățământul pre-universitar ca grup țintă, deoarece acestea pot fi considerate categorie dezavantajată. Deși femeile reprezintă mai mult de 70% din totalul personalului din învățământul preuniversitar totuși, majoritatea posturilor de conducere sunt în continuare ocupate de bărbați.

Prin intermediul acestui proiect de mobilitate, un număr de 5 persoane se vor deplasa în Marea Britanie, în septembrie-octombrie 2003. Partenerii noștri sunt The Training Partnership Ltd., un partener de renume implicat în programe comunitare strategice și care deține capacitatea instituțională, abilitățile și experiența necesară pentru formarea formatorilor în domeniul managementului educațional. Necesitatea acestui proiect derivă din nevoia de a ne forma beneficiarii în metode și tehnici noi de formare, dezvoltate și promovate în sistemul educațional european, astfel încât România să se poată alinia la standardele educaționale europene.

Echipa va participa la cursuri despre tehnici de trainingpentru managerii de școli, în management administrativ al centrelor de educație, în management strategic și management de resurse umane De asemenea, beneficiarii vor face vizitede documentare la unitățile de învățământ preuniversitar din Marea Britanie. Trainingul va fi validat de The Training Partnership Ltd. care va certifica perioada de pregătire de două săptămâni în organizația lor. (The Training Partnership Ltd. deține dreptul de a oferi certificate ITD - certificate naționale în Marea Britanie autentificate de Institutul de Formare și Dezvoltare). Acreditarea și validarea va fi făcută și cu sprijinul Departamentului de Relații Internaționale din cadrul Ministerului Român al Educației și Cercetării.

Publicat în : Idei contemporane  de la numărul 14

Comentarii

Nu există nici un comentariu. Fii primul care comentează acest articol!

Număr curent

Coperta ultimului număr al revistei

Semnal editorial

Emil Constantinescu - Pacatul originar, sacrificiul fondator

Revolutia din decembrie ’89: Pacatul originar, sacrificiul fondator este prima carte dintr-o serie de sapte volume dedicate ultimelor doua decenii din istoria României. „Nu am pretentia ca sunt detinatorul unui adevar politic, juridic sau istoric incontestabil, si sunt gata sa discut si sa accept orice documente, fapte sau marturii care pot lumina mai bine sau chiar altfel realitatea. Educatia mea stiintifica si religioasa m-a ajutat sa cercetez faptele în mod obiectiv, eliberat de ura sau intoleranta. Recunosc însa o anume încrâncenare în ceea ce am scris venita din durerea unui om care a trait în miezul evenimentelor si se simte lovit de acceptarea cinica a crimelor, abuzurilor, coruptiei si minciunii, sau de indiferenta la fel de cinica cu care sunt înca privite de catre o mare parte a societatii românesti.... Am scris aceste carti de pe pozitia victimelor mintite sau speriate, care nu-si cunosc sau nu-si pot apara drepturile. Le-am scris de pe pozitia milioanelor de români cinstiti care cred în adevar, în dreptate si în demnitate.” Emil Constantinescu (text preluat din Introducerea cartii).

Mircea Malita - Mintea cea socotitoare

MINTEA CEA SOCOTITOARE
de academician Mircea Malita, Editura Academiei Române, 2009
În volumul de eseuri „Mintea cea socotitoare“, aparut la Editura Academiei Române, acad. Mircea Malita formuleaza în crescendo o serie de întrebari grave ale timpului nostru: Daca omul este rational, de ce se fac atâtea greseli în economie
sau în politica?; Daca rationalitatea nu e de ajuns, care ar fi rolul întelepciunii?; Din viitorul imprevizibil putem smulge portiuni, daca nu certe, cel putin probabile?; Ce si cum învatam pregatindu-ne pentru viitorul nostru?; Este în stare omenirea sa îsi vindece crizele?; Ne asteapta oare un dezastru final? s.a. De-a lungul anilor, acad. Mircea Malita a staruit asupra acestor teme în lucrari recunoscute, însa acum o face raportându-se la dinamica realitatii imediate, inspirat de cuvintele lui Dimitrie Cantemir: „socoteala mintii mele, lumina dinlauntrul capului“. Eseurile sunt structurate pe patru parti - „Mintea senina“, „Metaforele mintii“, Mintea învolburata“ si „Privind înainte“. Finalul este de un optimism lucid care tine seama de potentialul de rationalitate si imaginatie al mintii umane si, fireste, de generatiile tinere care îl pot valoriza benefic.

Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic

Această carte de poezie este seismograful de mare sensi­bilitate care înregistrează cele două întâlniri ale sufletului, deo­potrivă cu URÂTUL care ne schilodește ca ființă, ca neam, dar și cu FRUMU­SEȚEA sufletească nepoluată ce stă ca o fântână cu apă curată pe un câmp plin cu peturi și gunoaie nede­gra­da­bile. Ce poate fi mai dureros decât să surprinzi această fibră distrusă de aluviunile istorice încărcate de lașități, inerții, apatii, compromisuri devenite congenitale ale ro­mâ­nului? Vibrația ver­su­rilor, directețea lor, simplitatea dusă până în marginea cotidianului para­do­xal n-au efect distructiv asupra tonu­sului moral al cititorului, ci produc „neli­niștea cea bună”, cum ar spune Sfin­ții Părinți. Citești în revolta și durerea poetei un mănunchi admirabil de calități: o demnitate neînfrântă, o fizio­logie a verticalității și, mai ales, o inimă creștină, „o inimă din ceruri”, cum ar spune poetul latin. Căci, în aceast㠄inimă din ceruri”, există lacrimi deopotrivă pentru românul umi­lit, distrus până și-n visele lui, dar și pentru copilul din Gaza, cu sufletul și trupul chircite sub șenilele tancurilor unui război ce tinde să devină mai lung decât viața lui, ale unui „război-viață”, lacrimi pentru copilul evreu ce nu a putut fi salvat de la deportarea bestială, lacrimi pentru Tibetul sfâșiat. Și toate acestea fără impostura unui ecumenism sentimental, ci izvorâte din acel suspin curat românesc ce face esența lacrimii creștine. (Dan Puric)

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica de Virginia Mircea "Islamul si soarta lumii - Fundamendamentalismul ca ideologie politca invita la o reflectie mai adanca asupra porceselor lumii contemporane. Judecata critica si independenta a autoarei a produs o lucrare de o veritabila investigatie stiintifica, exact la momentul in care tema tratata deseori fara solutii si perspective ocupa scena din fata a politicii si problemelor mondiale. Cititorii o pot aseza cu satisfactie in bliblioteca lor de referinta. Vor fi mult ajutati in intelegerea evenimentelor care ne sesizeaza in prezent si intr-un viitor in care tema nu se va desprinde de mersul lumii contemporane." (academician Mircea Malita)

Parteneri

Institutul de Proiecte pentru Inovatie si Dezvoltare The National Centre for Sustainable Development

Login: