Numerele anterioare

2, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 69, 70, 71,
 

Lunile anterioare


 

Autor


 

Dan Voiculescu: "Partidul Umanist trebuie sa intre în noul Parlament si sa participe la formarea noului Guvern"

Geanina CRETU

style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: ''; mso-fareast-font-family: ''; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA">Dan Voiculescu: Ma aflu înca în procesul de adaptare deoarece ma încapatânez în a nu abandona ce am respectat si aplicat o viata întreaga: corectitudinea si moralitatea în relatiile inter-umane. Motivul deciziei mele de a intra în politica este legat de dorinta mea de a face pentru oameni ce am facut pentru mine, familia, prietenii si colaboratorii mei. La un moment dat, când ai de toate, te apuca o dorinta nebuna de a fi util societatii.

Sunteti unul din putinii lideri de partid care ati stimulat participarea tinerilor la viata politica din România. Ce sanse dati tinerilor în contextul politic actual?

Tinerii responsabili sunt speranta mea în perspectiva României europene. Cei care în 1989 aveau 15-18 ani nu erau marcati de tarele unui sistem totalitar. Astazi multi dintre ei au copii crescuti în democratie. Asa cum a fost ea înteleasa si aplicata la noi. Tinerii pot schimba România fundamental si trebuie, spre binele tuturor, sa le dam sansa sa o faca.

Care sunt asteptarile Partidului Umanist din România legate de anul electoral 2004?

Partidul Umanist trebuie sa intre în noul Parlament si sa participe la formarea noului Guvern.

Candidati la presedintie?

Nu.

Vorbiti despre doctrina umanista ca despre o doctrina revolutionara care disloca liberalismul si socialismul. Ce aduce nou doctrina umanista si de ce considerati liberalismul si socialismul compromise?

Liberalismul si socialismul sunt compromise din trei motive principale:

I.- au fost infirmate de viata, vezi repetatele încercari de adaptare;

II. nu mai au baza ideologica prin disparitia antagonismului dintre capital si clasa muncitoare;

III. se bazeaza pe o realitate depasita din punct de vedere al esicherului politic pe ordonata stânga-dreapta.

Doctrina umanista este una revolutionara deoarece ea modifica ecuatia patron-salariat; capital financiar-capital uman; individ-societate (toate fiind tratate pâna la noi ca fiind antagonice) într-o triada armonica capital-initiativa (cu componenta sa de risc)-munca.

În societatea umanista, omul are o dubla valenta: individuala si sociala. În curând va aparea o lucrare intitulata "Societatea umanista - o noua viziune asupra evolutiei societatii omenesti", unde, pe parcursul a sute de pagini, îmi fundamentez ideile despre societatea umanista.

Promovati si luptati pentru o doctrina noua. Ce sanse de a fi înteles si acceptat considerati ca aveti?

Șansele de a fi înteles sunt mari deoarece tot ce sustine doctrina umanista are logica, are sens. Pentru a fi acceptata însa, cred ca va fi nevoie de o revolutie. Toate orânduirile sociale au fost schimbate prin revolutie si asta nu înseamna obligatoriu violenta.

V-ati retras din afaceri pentru ca ati ales competitia din viata politica. Sunt doua domenii in care fair-play-ul difera. Cum v-ati adaptat si ce v-a motivat sa luati o astfel de decizie.

Corecta remarca. Când am intrat în politica, am fost socat de doua lucruri: discrepanta enorma dintre vorbe si fapte si usurinta cu care se trece peste ceva convenit. Ma aflu înca în procesul de adaptare deoarece ma încapatânez în a nu abandona ce am respectat si aplicat o viata întreaga: corectitudinea si moralitatea în relatiile inter-umane. Motivul deciziei mele de a intra în politica este legat de dorinta mea de a face pentru oameni ce am facut pentru mine, familia, prietenii si colaboratorii mei. La un moment dat, când ai de toate, te apuca o dorinta nebuna de a fi util societatii.(A consemnat Geanina Cretu)

Publicat în : Interviu  de la numărul 10

Comentarii

Nu există nici un comentariu. Fii primul care comentează acest articol!

Număr curent

Coperta ultimului număr al revistei

Semnal editorial

Emil Constantinescu - Pacatul originar, sacrificiul fondator

Revolutia din decembrie ’89: Pacatul originar, sacrificiul fondator este prima carte dintr-o serie de sapte volume dedicate ultimelor doua decenii din istoria României. „Nu am pretentia ca sunt detinatorul unui adevar politic, juridic sau istoric incontestabil, si sunt gata sa discut si sa accept orice documente, fapte sau marturii care pot lumina mai bine sau chiar altfel realitatea. Educatia mea stiintifica si religioasa m-a ajutat sa cercetez faptele în mod obiectiv, eliberat de ura sau intoleranta. Recunosc însa o anume încrâncenare în ceea ce am scris venita din durerea unui om care a trait în miezul evenimentelor si se simte lovit de acceptarea cinica a crimelor, abuzurilor, coruptiei si minciunii, sau de indiferenta la fel de cinica cu care sunt înca privite de catre o mare parte a societatii românesti.... Am scris aceste carti de pe pozitia victimelor mintite sau speriate, care nu-si cunosc sau nu-si pot apara drepturile. Le-am scris de pe pozitia milioanelor de români cinstiti care cred în adevar, în dreptate si în demnitate.” Emil Constantinescu (text preluat din Introducerea cartii).

Mircea Malita - Mintea cea socotitoare

MINTEA CEA SOCOTITOARE
de academician Mircea Malita, Editura Academiei Române, 2009
În volumul de eseuri „Mintea cea socotitoare“, aparut la Editura Academiei Române, acad. Mircea Malita formuleaza în crescendo o serie de întrebari grave ale timpului nostru: Daca omul este rational, de ce se fac atâtea greseli în economie
sau în politica?; Daca rationalitatea nu e de ajuns, care ar fi rolul întelepciunii?; Din viitorul imprevizibil putem smulge portiuni, daca nu certe, cel putin probabile?; Ce si cum învatam pregatindu-ne pentru viitorul nostru?; Este în stare omenirea sa îsi vindece crizele?; Ne asteapta oare un dezastru final? s.a. De-a lungul anilor, acad. Mircea Malita a staruit asupra acestor teme în lucrari recunoscute, însa acum o face raportându-se la dinamica realitatii imediate, inspirat de cuvintele lui Dimitrie Cantemir: „socoteala mintii mele, lumina dinlauntrul capului“. Eseurile sunt structurate pe patru parti - „Mintea senina“, „Metaforele mintii“, Mintea învolburata“ si „Privind înainte“. Finalul este de un optimism lucid care tine seama de potentialul de rationalitate si imaginatie al mintii umane si, fireste, de generatiile tinere care îl pot valoriza benefic.

Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic

Această carte de poezie este seismograful de mare sensi­bilitate care înregistrează cele două întâlniri ale sufletului, deo­potrivă cu URÂTUL care ne schilodește ca ființă, ca neam, dar și cu FRUMU­SEȚEA sufletească nepoluată ce stă ca o fântână cu apă curată pe un câmp plin cu peturi și gunoaie nede­gra­da­bile. Ce poate fi mai dureros decât să surprinzi această fibră distrusă de aluviunile istorice încărcate de lașități, inerții, apatii, compromisuri devenite congenitale ale ro­mâ­nului? Vibrația ver­su­rilor, directețea lor, simplitatea dusă până în marginea cotidianului para­do­xal n-au efect distructiv asupra tonu­sului moral al cititorului, ci produc „neli­niștea cea bună”, cum ar spune Sfin­ții Părinți. Citești în revolta și durerea poetei un mănunchi admirabil de calități: o demnitate neînfrântă, o fizio­logie a verticalității și, mai ales, o inimă creștină, „o inimă din ceruri”, cum ar spune poetul latin. Căci, în aceast㠄inimă din ceruri”, există lacrimi deopotrivă pentru românul umi­lit, distrus până și-n visele lui, dar și pentru copilul din Gaza, cu sufletul și trupul chircite sub șenilele tancurilor unui război ce tinde să devină mai lung decât viața lui, ale unui „război-viață”, lacrimi pentru copilul evreu ce nu a putut fi salvat de la deportarea bestială, lacrimi pentru Tibetul sfâșiat. Și toate acestea fără impostura unui ecumenism sentimental, ci izvorâte din acel suspin curat românesc ce face esența lacrimii creștine. (Dan Puric)

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica de Virginia Mircea "Islamul si soarta lumii - Fundamendamentalismul ca ideologie politca invita la o reflectie mai adanca asupra porceselor lumii contemporane. Judecata critica si independenta a autoarei a produs o lucrare de o veritabila investigatie stiintifica, exact la momentul in care tema tratata deseori fara solutii si perspective ocupa scena din fata a politicii si problemelor mondiale. Cititorii o pot aseza cu satisfactie in bliblioteca lor de referinta. Vor fi mult ajutati in intelegerea evenimentelor care ne sesizeaza in prezent si intr-un viitor in care tema nu se va desprinde de mersul lumii contemporane." (academician Mircea Malita)

Parteneri

Institutul de Proiecte pentru Inovatie si Dezvoltare The National Centre for Sustainable Development

Login: