Numerele anterioare

2, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 69, 70, 71,
 

Lunile anterioare


 

Autor


 

Nivea - motorul Beiersdorf

Cristian Banu

Istoria Nivea începe în 1911 odată cu descoperirea Euceritului, primul emulsificator stabil. Atunci, Oskar Tropolowitz a inițiat dezvoltarea unei creme de piele pe baza acestui tip de emulsie, împreună cu Isaac Lifschutz și dermatologul Paul Unna. Astfel, în decembrie a aceluiași an avea să apară prima cremă de piele rezistentă timp îndelungat. Troplowitz a numit-o Nivea, de la cuvântul latin Nivius, care înseamnă "alb ca zăpada". Prima cutie avea un design art nouveau după gustul vremii, potrivindu-se cu imaginea tipică a femeii - fragilă, eterică, delicată.



Istoria Nivea începe în 1911 odată cu descoperirea Euceritului, primul emulsificator stabil. Atunci, Oskar Tropolowitz a inițiat dezvoltarea unei creme de piele pe baza acestui tip de emulsie, împreună cu Isaac Lifschutz și dermatologul Paul Unna. Astfel, în decembrie a aceluiași an avea să apară prima cremă de piele rezistentă timp îndelungat. Troplowitz a numit-o Nivea, de la cuvântul latin Nivius, care înseamnă "alb ca zăpada". Prima cutie avea un design art nouveau după gustul vremii, potrivindu-se cu imaginea tipică a femeii - fragilă, eterică, delicată.

Izolat de dr. Isaac Lifshutz după decenii de cercetări intense, acest emulsificator permitea realizarea unei combinații stabile de uleiuri și apă. Înțelegând importanța deosebită pe care o poate avea acest emulsificator pentru industria cosmeticelor, Lifshutz l-a numit Eucerit, "ceara minune". Până la această descoperire, cosmeticele erau realizate din grăsimi animale și vegetale și se descompuneau destul de repede.

Primul război mondial avea să îndepărteze lumea de la grijile cosmeticelor. Asta nu i-a împiedicat pe cei de la Beiersdorf, care cumpăraseră marca Nivea să o alăture altor produse cosmetice. Din cauza războiului, femeile fuseseră silite să muncească, iar acest lucru avea să aibă implicații majore în schimbarea atitudinii față de femei. Emanciparea bătea la ușă. Curând, ele aveau să capete drept de vot iar imaginea avea să se schimbe de la viziunea eterică și diafană către una activă, sănătoasă. Unul din handicapurile dezvoltării produselor Nivea a fost inflația galopantă din Germania ce a făcut la un moment dat ca o cutiuță de cremă să coste nu mai puțin de 10 miliarde de mărci!

Reclamele încep să reflecte mai clar noua percepție asupra femeiii și devenea tot mai clar că Nivea devenea tot mai desuetă așa încât managementul firmei a luat decizia schimbării ei. A fost primul re-branding din istoria marketing-ului. Logo-ul firmei a devenit cel pe care îl cunoaștem azi, cu litere albe, majuscule iar cutia a devenit celebra cutiuță albastră. O altă schimbare în publicitatea mărcii au reprezentat-o "băieții Nivea", un grup de 3 băieți arătoși care au cucerit imediat inimile doamnelor. Mesajul companiei trece de la "produse pentru doamne" la "produse pentru întreaga familie".

În anii '1930, Nivea își consolidează imaginea produselor cosmetice pentru îngrijirea pielii. Un nou produs de succes îl constituie loțiunea pentru bronzat, care în urma campaniilor publicitare avea să creeze asocierea între o piele sănătoasă și un ten bronzat.

Calendarul Nivea, prin care consumatorii erau informați de prognoza meteo pe 2 săptămâni avea să întărească imaginea de "cremă pentru toate anotimpurile".

Tot în această perioadă, produse noi aveau să se adauge gamei cosmetice: loțiunea după ras, șamponul, demachiant.

Până la cel de-al doilea război mondial și în timpul acestuia, campaniile publicitare Nivea au fost coordonate de Elly Heuss-Knapp, care a reușit să evite constrângerile propagandei naziste. Din contră, anunțurile Nivea încercau să scoată în evidență normalitatea într-o perioadă de lipsuri și probleme politice. Ea a pus și mai mult în valoare cele două culori ale mărcii, alb-albastru contribuind la întărirea identității. Însă, imediat după război, toate țările care au fost în război cu Germania nazistă, precum și multe care nici măcar nu participaseră la acesta, au expropriat această marcă, procesul de recuperare al identității încheindu-se complet abia în 1997.

Imediat după război, lumea încerca să uite atrocitățile acestuia. Oamenii au reînceput să se bucure de viață și cererea de produse cosmetice a început să crească. Feminitatea își reintra în drepturi, iar Nivea era cea mai potrivită să răspundă cerințelor timpului. Nivea a devenit o umbrelă sub care s-au dezvoltat în multe țări produse de îngrijire a corpului, inclusiv de celebre case de modă, precum Christian Dior.

Dacă anii 1950 au fost anii de recuperare, deceniul următor a însemnat libertate. Femeile au devenit mai independente. Turismul și călătoriile înfloresc. Bronzul devine simbolul sănătății și Nivea își îmbunătățește continuu liniile de produse. Noile reclame Nivea reflectă această libertate, dominând imaginile cu familii distrându-se împreună la plajă sau în natură.

Anii 1970 au adus schimbări importante în obiceiurile de cumpărare. Apar supermaketurile, mall-urile, și oamenii dispun de sume din ce în ce mai mari pentru propria lor îngrijire. Nivea a profitat de acest nou trend, studiile arătând că era numărul 1 în ceea ce privește cremele. Noile reclame scoteau în evidență ingredientele naturale și efectele pozitive, în consonanță cu preocupările vremii.

În anii 1980 are loc globalizarea mărcii. Deși încă de la bun început Nivea fusese o marcă globală, cu prezențe în zeci de țări,dezvoltarea de noi produse și abordările de marketing se adresau în principal pieței domestice. Adaptându-se, Beiersdorf începe să se preocupe de cerințele globale ale pieții și să reacționeze în consecință. Lumea dorea să aibă de unde să aleagă și astfel au început să apară în portofoliul mărcii produse adaptate cerințelor specifice ale consumatorilor, păstrând în același timp rigorile de calitate care impuseseră marca la nivel mondial.

Ultimul deceniu al secolului trecut a fost unul plin de succes pentru Nivea. Lumea se întoarce la valorile tradiționale, valori promovate din totdeauna de Nivea. Au apărut noi produse care au avut un mare succes printre consumatori, cum ar fi crema facială Q10, de exemplu. Astfel Nivea ajunge cel mai mare brand de produse cosmetice din întreaga lume. Vândute în peste 150 de țări, produsele Nivea sunt prețuite pentru calitatea deosebită, mulți consumatorii fiind chiar convinși că Nivea este o marcă locală!

Beiersdorf apreciază această confuzie și o consideră un compliment ne-dorind să ia măsuri pentru a o remedia.

Publicat în : Mari corporatii  de la numărul 8

Comentarii

Nu există nici un comentariu. Fii primul care comentează acest articol!

Număr curent

Coperta ultimului număr al revistei

Semnal editorial

Emil Constantinescu - Pacatul originar, sacrificiul fondator

Revolutia din decembrie ’89: Pacatul originar, sacrificiul fondator este prima carte dintr-o serie de sapte volume dedicate ultimelor doua decenii din istoria României. „Nu am pretentia ca sunt detinatorul unui adevar politic, juridic sau istoric incontestabil, si sunt gata sa discut si sa accept orice documente, fapte sau marturii care pot lumina mai bine sau chiar altfel realitatea. Educatia mea stiintifica si religioasa m-a ajutat sa cercetez faptele în mod obiectiv, eliberat de ura sau intoleranta. Recunosc însa o anume încrâncenare în ceea ce am scris venita din durerea unui om care a trait în miezul evenimentelor si se simte lovit de acceptarea cinica a crimelor, abuzurilor, coruptiei si minciunii, sau de indiferenta la fel de cinica cu care sunt înca privite de catre o mare parte a societatii românesti.... Am scris aceste carti de pe pozitia victimelor mintite sau speriate, care nu-si cunosc sau nu-si pot apara drepturile. Le-am scris de pe pozitia milioanelor de români cinstiti care cred în adevar, în dreptate si în demnitate.” Emil Constantinescu (text preluat din Introducerea cartii).

Mircea Malita - Mintea cea socotitoare

MINTEA CEA SOCOTITOARE
de academician Mircea Malita, Editura Academiei Române, 2009
În volumul de eseuri „Mintea cea socotitoare“, aparut la Editura Academiei Române, acad. Mircea Malita formuleaza în crescendo o serie de întrebari grave ale timpului nostru: Daca omul este rational, de ce se fac atâtea greseli în economie
sau în politica?; Daca rationalitatea nu e de ajuns, care ar fi rolul întelepciunii?; Din viitorul imprevizibil putem smulge portiuni, daca nu certe, cel putin probabile?; Ce si cum învatam pregatindu-ne pentru viitorul nostru?; Este în stare omenirea sa îsi vindece crizele?; Ne asteapta oare un dezastru final? s.a. De-a lungul anilor, acad. Mircea Malita a staruit asupra acestor teme în lucrari recunoscute, însa acum o face raportându-se la dinamica realitatii imediate, inspirat de cuvintele lui Dimitrie Cantemir: „socoteala mintii mele, lumina dinlauntrul capului“. Eseurile sunt structurate pe patru parti - „Mintea senina“, „Metaforele mintii“, Mintea învolburata“ si „Privind înainte“. Finalul este de un optimism lucid care tine seama de potentialul de rationalitate si imaginatie al mintii umane si, fireste, de generatiile tinere care îl pot valoriza benefic.

Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic

Această carte de poezie este seismograful de mare sensi­bilitate care înregistrează cele două întâlniri ale sufletului, deo­potrivă cu URÂTUL care ne schilodește ca ființă, ca neam, dar și cu FRUMU­SEȚEA sufletească nepoluată ce stă ca o fântână cu apă curată pe un câmp plin cu peturi și gunoaie nede­gra­da­bile. Ce poate fi mai dureros decât să surprinzi această fibră distrusă de aluviunile istorice încărcate de lașități, inerții, apatii, compromisuri devenite congenitale ale ro­mâ­nului? Vibrația ver­su­rilor, directețea lor, simplitatea dusă până în marginea cotidianului para­do­xal n-au efect distructiv asupra tonu­sului moral al cititorului, ci produc „neli­niștea cea bună”, cum ar spune Sfin­ții Părinți. Citești în revolta și durerea poetei un mănunchi admirabil de calități: o demnitate neînfrântă, o fizio­logie a verticalității și, mai ales, o inimă creștină, „o inimă din ceruri”, cum ar spune poetul latin. Căci, în aceast㠄inimă din ceruri”, există lacrimi deopotrivă pentru românul umi­lit, distrus până și-n visele lui, dar și pentru copilul din Gaza, cu sufletul și trupul chircite sub șenilele tancurilor unui război ce tinde să devină mai lung decât viața lui, ale unui „război-viață”, lacrimi pentru copilul evreu ce nu a putut fi salvat de la deportarea bestială, lacrimi pentru Tibetul sfâșiat. Și toate acestea fără impostura unui ecumenism sentimental, ci izvorâte din acel suspin curat românesc ce face esența lacrimii creștine. (Dan Puric)

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica de Virginia Mircea "Islamul si soarta lumii - Fundamendamentalismul ca ideologie politca invita la o reflectie mai adanca asupra porceselor lumii contemporane. Judecata critica si independenta a autoarei a produs o lucrare de o veritabila investigatie stiintifica, exact la momentul in care tema tratata deseori fara solutii si perspective ocupa scena din fata a politicii si problemelor mondiale. Cititorii o pot aseza cu satisfactie in bliblioteca lor de referinta. Vor fi mult ajutati in intelegerea evenimentelor care ne sesizeaza in prezent si intr-un viitor in care tema nu se va desprinde de mersul lumii contemporane." (academician Mircea Malita)

Parteneri

Institutul de Proiecte pentru Inovatie si Dezvoltare The National Centre for Sustainable Development

Login: