Numerele anterioare

2, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 69, 70, 71,
 

Lunile anterioare


 

Autor


 

PUR, o televiziune care se vrea partid

Arthur SUCIU

Așa cum anticipasem în numărul trecut, Partidul Social Democrat (PSD) și Partidul Umanist Român (PUR) au rupt, până la urmă, protocolul de colaborare. Efectele acestui divorț politic au fost vizibile imediat, în plan mediatic, Antena1 fiind eliberată de constrângerile impuse de participarea la guvernare a PUR.

Așa cum anticipasem în numărul trecut, Partidul Social Democrat (PSD) și Partidul Umanist Român (PUR) au rupt, până la urmă, protocolul de colaborare. Efectele acestui divorț politic au fost vizibile imediat, în plan mediatic, Antena1 fiind eliberată de constrângerile impuse de participarea la guvernare a PUR. De exemplu, pe 15 septembrie, în timp ce, la ProTV, președintele PSD, Adrian Năstase, era în căutarea popularității la emisiunea de divertisment a lui Teo Trandafir, pe Antena1, la primul talk-show al lui Marius Tucă, Theodor Stolojan și Traian Băsescu lansau proiectele alianței PNL-PD. Schimbarea este evidentă și accentuată. Aducând, în această vară, de la ProTV - o televiziune cu imagine de dreapta - vedete ca Andrei Gheorghe, Lucian Mândruță sau Ovidiu Ioanițoaia, Voiculescu urmărește în fapt să adauge un capital de imagine de dreapta la target-ul "sărac și cinstit", moștenit din alianța cu PSD. Efectul de imagine ar trebui să fie unul "social-liberal", după doctrina PUR, și de el ar putea să beneficieze și alianța democrato-liberală. Aceeași strategie, numai că de sens opus, este vizibilă și în cazul PSD, care va prelua ceva din imaginea pro-occidentală a ProTV. "Coborârea" lui Năstase la electoratul de tip Garcea, ca și zvonita preluare, de către PSD, a stațiilor lui Prigoană, Realitatea TV și Etno TV, arată, însă, că ținta principală a partidului de guvernământ rămâne electoratul paternalist iliescian.

Dacă motivul ruperii protocolului ar putea fi o neînțelegere în afaceri între Dan Voiculescu și PSD, consecința este pierderea sprijinul propriului partid. Renunțând la visele umaniste, cei trei senatori PUR, un deputat și lideri de organizații județene ai aceluiași partid au primit locuri eligibile pe listele parlamentare ale PSD sau posturi în administrație, producând o fuziune de imagine cu partidul de guvernământ. Luat prin surprindere, președintele Dan Voiculescu a încercat să minimalizeze situația, care dezvăluie că PUR este un partid fără doctrină, fără lideri și fără structuri solide. Nu este acesta motivul pentru care acum el supraevaluează Antena1, chiar până la a încerca să creeze un partid-televiziune? Căci în timp ce Antena1 a dat bani grei pe vedetele ProTV, PUR nu a achiziționat decât vreo câțiva țărăniști. Pe de altă parte, în momentul de față, nu se poate afirma că televiziunea lui Dan Voiculescu a devenit vădit anti-pesedistă, chiar dacă retragerea sprijinului mediatic este evidentă. Surse din interiorul Antenei1 susțin că șefii cer ca politica redacțională să fie obiectivitatea jurnalistică. Dar este vorba de stilul de obiectivitate impus involuntar de linia politică a PUR. Dan Voiculescu a anunțat că partidul său va participa singur la alegeri, deci Antena1 ar putea deveni, cel puțin teoretic, deopotrivă adversara, la nivel mediatic, și a alianței PNL-PD. Anticipând o asemenea perspectivă, liberalii, aflați de trei ani în blocaj de imagine, s-au declarat deschiși unei colaborări cu umaniștii. Totul arată, deci, că viitorul PUR nu este bătut în cuie. Cel mai probabil, după alegerile locale, interesele financiare ale lui Dan Voiculescu vor dicta o alianță preelectorală cu formațiunea care va avea cele mai mari șanse să câștige alegerile. Este puțin probabil, dar nu este exclus ca aceasta să fie chiar PSD.

Publicat în : Politica interna  de la numărul 8

Comentarii

Nu există nici un comentariu. Fii primul care comentează acest articol!

Număr curent

Coperta ultimului număr al revistei

Semnal editorial

Emil Constantinescu - Pacatul originar, sacrificiul fondator

Revolutia din decembrie ’89: Pacatul originar, sacrificiul fondator este prima carte dintr-o serie de sapte volume dedicate ultimelor doua decenii din istoria României. „Nu am pretentia ca sunt detinatorul unui adevar politic, juridic sau istoric incontestabil, si sunt gata sa discut si sa accept orice documente, fapte sau marturii care pot lumina mai bine sau chiar altfel realitatea. Educatia mea stiintifica si religioasa m-a ajutat sa cercetez faptele în mod obiectiv, eliberat de ura sau intoleranta. Recunosc însa o anume încrâncenare în ceea ce am scris venita din durerea unui om care a trait în miezul evenimentelor si se simte lovit de acceptarea cinica a crimelor, abuzurilor, coruptiei si minciunii, sau de indiferenta la fel de cinica cu care sunt înca privite de catre o mare parte a societatii românesti.... Am scris aceste carti de pe pozitia victimelor mintite sau speriate, care nu-si cunosc sau nu-si pot apara drepturile. Le-am scris de pe pozitia milioanelor de români cinstiti care cred în adevar, în dreptate si în demnitate.” Emil Constantinescu (text preluat din Introducerea cartii).

Mircea Malita - Mintea cea socotitoare

MINTEA CEA SOCOTITOARE
de academician Mircea Malita, Editura Academiei Române, 2009
În volumul de eseuri „Mintea cea socotitoare“, aparut la Editura Academiei Române, acad. Mircea Malita formuleaza în crescendo o serie de întrebari grave ale timpului nostru: Daca omul este rational, de ce se fac atâtea greseli în economie
sau în politica?; Daca rationalitatea nu e de ajuns, care ar fi rolul întelepciunii?; Din viitorul imprevizibil putem smulge portiuni, daca nu certe, cel putin probabile?; Ce si cum învatam pregatindu-ne pentru viitorul nostru?; Este în stare omenirea sa îsi vindece crizele?; Ne asteapta oare un dezastru final? s.a. De-a lungul anilor, acad. Mircea Malita a staruit asupra acestor teme în lucrari recunoscute, însa acum o face raportându-se la dinamica realitatii imediate, inspirat de cuvintele lui Dimitrie Cantemir: „socoteala mintii mele, lumina dinlauntrul capului“. Eseurile sunt structurate pe patru parti - „Mintea senina“, „Metaforele mintii“, Mintea învolburata“ si „Privind înainte“. Finalul este de un optimism lucid care tine seama de potentialul de rationalitate si imaginatie al mintii umane si, fireste, de generatiile tinere care îl pot valoriza benefic.

Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic

Această carte de poezie este seismograful de mare sensi­bilitate care înregistrează cele două întâlniri ale sufletului, deo­potrivă cu URÂTUL care ne schilodește ca ființă, ca neam, dar și cu FRUMU­SEȚEA sufletească nepoluată ce stă ca o fântână cu apă curată pe un câmp plin cu peturi și gunoaie nede­gra­da­bile. Ce poate fi mai dureros decât să surprinzi această fibră distrusă de aluviunile istorice încărcate de lașități, inerții, apatii, compromisuri devenite congenitale ale ro­mâ­nului? Vibrația ver­su­rilor, directețea lor, simplitatea dusă până în marginea cotidianului para­do­xal n-au efect distructiv asupra tonu­sului moral al cititorului, ci produc „neli­niștea cea bună”, cum ar spune Sfin­ții Părinți. Citești în revolta și durerea poetei un mănunchi admirabil de calități: o demnitate neînfrântă, o fizio­logie a verticalității și, mai ales, o inimă creștină, „o inimă din ceruri”, cum ar spune poetul latin. Căci, în aceast㠄inimă din ceruri”, există lacrimi deopotrivă pentru românul umi­lit, distrus până și-n visele lui, dar și pentru copilul din Gaza, cu sufletul și trupul chircite sub șenilele tancurilor unui război ce tinde să devină mai lung decât viața lui, ale unui „război-viață”, lacrimi pentru copilul evreu ce nu a putut fi salvat de la deportarea bestială, lacrimi pentru Tibetul sfâșiat. Și toate acestea fără impostura unui ecumenism sentimental, ci izvorâte din acel suspin curat românesc ce face esența lacrimii creștine. (Dan Puric)

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica de Virginia Mircea "Islamul si soarta lumii - Fundamendamentalismul ca ideologie politca invita la o reflectie mai adanca asupra porceselor lumii contemporane. Judecata critica si independenta a autoarei a produs o lucrare de o veritabila investigatie stiintifica, exact la momentul in care tema tratata deseori fara solutii si perspective ocupa scena din fata a politicii si problemelor mondiale. Cititorii o pot aseza cu satisfactie in bliblioteca lor de referinta. Vor fi mult ajutati in intelegerea evenimentelor care ne sesizeaza in prezent si intr-un viitor in care tema nu se va desprinde de mersul lumii contemporane." (academician Mircea Malita)

Parteneri

Institutul de Proiecte pentru Inovatie si Dezvoltare The National Centre for Sustainable Development

Login: