Numerele anterioare

2, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 69, 70, 71,
 

Lunile anterioare


 

Autor


 

Cover story

Vom adera în 2007. Atenție!

Autor: Anton COMĂNESCU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

«Obiectivul aderării României în 2007 este ambițios, dar realist», declara, la jumătatea lunii mai, comisarul pentru extindere europeană, Günter Verheugen, în cadrul unei conferințe pe teme de integrare organizată la Bruxelles. În prezidiu, alături de Verheugen, se afla Adrian Năstase, care a reacționat cu abilitate, spunând că «România deja este un membru de facto al Uniunii Europene».

Articolul integral...



Politica externa

Iranul se supraînarmează și speră să obțină sprjinul Rusiei

Autor: Andrei BĂDIN | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Guvernul de la Teheran a pus la cale un plan prin care speră să se poată pune la adăpost față de presiunile din ce în ce mai mari ale Statelor Unite. Pe de o parte, Teheranul are intenții de supraînarmare, explicând că se apără împotriva unei posibile amenințări americane, iar, pe de altă parte, încearcă prin contacte diplomatice să obțină sprijin politic. Acesta a fost scopul vizitei la Moscova al ministrului de externe iranian. Moscova, care ar obține beneficii de pe urma contactului cu Iran, în special avantaje politice și mai puțin economice, încearcă, totuși, să evite o apropiere prea mare față de această țară, mai ales în domeniul tehnico-militar, pentru a nu stârni iritarea Washingtonului, notează cotidianul rus "Kommersant".

Articolul integral...


POLONIA - piatra de încercare a extinderii europene

Autor: Raluca ȘTIREANU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Și a fost și 1 Mai 2004, ziua istorică a unificării Europei, la nivel nu numai simbolic, ci și juridic, prin includerea a 10 noi state membre. Încă existentele discrepanțe, inadvertențe, tensiuni au fost trecute cu vederea pentru a putea pune în mișcare mecanismul Uniunii lărgite. Dezbaterile despre "cum va fi" sunt înlocuite treptat cu realitățile despre "ce este", și multă lume așteaptă, curioasă, dar și temătoare, rezultatele acestui proces de extindere. Va putea fi considerat un succes, desigur pe nivele de evaluare diferite (economice, politice, instituționale) sau se va dovedi că, de fapt, nu a făcut decât să îngreuneze relațiile dintre state și funcționarea Uniunii ca atare? Un punct de reper pentru această evaluare este cazul Poloniei. Dacă Polonia va reuși să se integreze și să funcționeze în mecanismele supranaționale și interguvernamentale ale Uniunii, atunci se poate spune că procesul de extindere a fost eficient și pozitiv. Dacă nu, atunci mai sunt chestiuni de reflecție în privința extinderilor viitoare.

Articolul integral...


Impasul irakian
Reîntoarcerea Libiei
Axa Philadelphia sau Război la Rafah
Marwan Barghouthi judecat la Tel Aviv
Rusia și relațiile sale cu Occidentul
Cât de puternică este Rusia lui Putin (I)
Furtuna din "borcanul" mondial cu petrol
Asia Centrală: navigând printre hățișurile geopoliticii (I)

Interviu

HEIKO BORCHERT: "Indiferent de religia căreia îi aparții, ceea ce contează până la urmă este dacă vrei să accepți un set fundamental de valori, care ar trebui respectate de fiecare om de pe această planetă".

Autor: Bogdan George RĂDULESCU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Lupta împotriva terorismului este o componentă esențială a politicii de securitate occidentale. Impactul și consecințele pe scară largă pe care le-au avut atentatele de la 11 septembrie 2001 din statele Unite și cel de la 11 martie anul acesta de la Madrid, îngrijorează comunitatea experților în studii strategice, analiștii serviciilor de informații occidentale și, nu în ultimul rând, factorii politici și societatea civilă. La Stuttgart- Neuhausen, în Germania-, a avut loc între 10 și 12 mai seminarul NATO cu tema Terorismul catastrofic - metode de prevenire și combatere a acestui flagel. Terorismul catastrofic sau "Megaterorismul", cum a mai fost denumit, reprezintă acel tip de terorism care, prin mijloace nonconvenționale (nucleare, chimice și bacteriologice), urmărește să provoace catastrofe pe scară largă și distrugerea în masă. Participanții au pornit de la următorul scenariu catastrofic: viitoarele atacuri teroriste din partea unor grupări radicale, de tip religios sau ideologic, ar putea să nu se mai limiteze doar la ținte simbolice. Cea mai serioasă amenințare poate fi cea lansată la adresa unor obiective industriale de tip chimic și biologic, la adresa unor centrale nucleare, de pe teritoriul unor țări puternic industrializate.

Articolul integral...


Interviu cu Sergiu Nicolaescu, senator, regizor, scenarist și actor
Cornel Codiță: "Deși mulți cred că ecologia are de-a face doar cu mediul înconjurător, în realitate, dimensiunea ei politică este centrată pe comunitățile umane și pe persoană".
Florin Iordache: "Conducerea partidului s-a delimitat permanent de cei care au creat probleme pentru imaginea PSD".

Politica interna

Integrarea în 2007 și dilema PSD
Euroscepticismul de catifea
Alegerile locale, scrutin cu final imprevizibil
Apologia șmecherului în România de tranziție

Economie

Creșterea economică ocolește zona Euro

Autor: Andrei BĂDIN | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

În timp ce statele din zona OCDE vor înregistra o creștere economică de 3,4%, pentru anul acesta, în zona euro creșterea este estimată la 1,6%, în comparație cu SUA a căror creștere economică va fi de 4,7%.Una din cauze este șomajul care se menține la niveluri ridicate în marile economii europene, aproape 9%. Performanțele slabe ale Franței, Germaniei și Italiei contribuie la această situație.

Articolul integral...


Războiul ca afacere (II)

Autor: Anton COMĂNESCU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

În prima parte a analizei legăturilor structurale între distribuția resurselor mondiale de petrol și politica externă americană, am încercat să stabilim parametrii economici ai dependenței Americii de petrolul din Orientul Mijlociu și am urmărit câteva repere istorice care reflectă preocuparea liderilor americani față de această problemă. În această perspectivă istorică ne-am oprit la consecințele vizitei președintelui Roosevelt în Arabia Saudită, la întoarcerea de la întâlnirea din 1945 de la Yalta.

Articolul integral...



Idei contemporane

Dezvoltare durabilă pe plaiuri mioritice

Autor: Virginia MIRCEA | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Există națiuni care gândesc pe termen lung și dezvoltă strategii în acest sens. Chinezii își gândesc viitorul pe o durată de 50 de ani, japonezii pe 40 de ani, americanii pe 25 de ani. Dar, sunt și națiuni care gândesc doar pe termen scurt. Între acestea se află și românii, care pot "gândi" pe cel mult cinci ani (cincinalul ceaușist). Gândirea pe termen lung, planurile de viitor întemeiate pe cercetare și prognoză, grija pentru generațiile care urmează, toate acestea ar putea fi integrate sub termenul, mult mai general, de dezvoltare durabilă. Un concept global, care vizează ideea de dezvoltare a întregii umanități, cu beneficii cât mai mari și costuri cât mai scăzute, în special acele "cheltuieli" plătibile pe termen lung și cu consecințe grave pe viitor, în deosebi distrugerea mediului înconjurător.

Din păcate, pentru România, acest concept este doar o modă, până la urmă o formă fără fond, și asta pentru că, deși țara noastră ar avea nevoie mai mult decât oricând de o strategie viabilă în acest sens (cu atât mai mult cu cât ea nu a existat niciodată), pentru politicienii noștri postdecembriști nu este decât o altă găselniță occidentală, bună de folosit în încercarea de "a ne face că ne interesează preocupările Vestului".

Așadar, se fac și la noi simpozioane, mese rotunde și chiar forumuri cu înaltă participare, ale căror rezultate se limitează, însă, la declarații lipsite de consecințe practice. Există, de asemenea, o serie întreagă de programe a căror titulatură le desemnează ca fiind preocupate de această temă, dar care dezvoltă proiecte pe cel mult câțva ani. Din păcate, toate aceste forme fără fond nu fac decât să aducă un prejudiciu din ce în ce mai mare nu doar prezentului, cât mai ales viitorului nostru.

În fapt, în termeni generali, dezvoltarea durabilă reprezintăîncercarea de a reconcilia progresul economic și social cu protecția mediului înconjurător. Definiția cea mai simplă a dezvoltării durabile se referă la capacitatea de a satisface cererile generațiilor prezente fără a distruge posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Asta înseamnă că prosperitatea economică și protecția mediului trebuie să se dezvolte în paralel. În conformitate cu această definiție, principiul fundamental al dezvoltării durabile ar trebui să fie echitatea, atât în interiorul unei generații, adică distribuția echitabilă a bogăției într-o societate, dar și echitatea între generații diferite. Scopul dezvoltării economice nu mai trebuie să fie doar satisfacerea nevoilor umane de bază, ci și creșterea calității vieții, ceea ce implică o atenție sporită acordată sănătății, educației, dezvoltării sociale și mediului.

Am făcut acest scurt excurs teoretic pentru a face evidentă o idee simplă: în România nu a existat și nu există o strategie viabilă de dezvoltare durabilă. Chiar dacă astfel de documente au fost elaborate, ele rămân doar puncte bifate pentru o cerință externă, imposibil de aplicat, atâta vreme cât nu a existat o continuitate a obiectivelor guvernării. Fiecare guvern venit la putere în România după 1989 a avut obiective proprii, obiective care ignorau programele de guvernare anterioare și vizau, de cele mai multe ori, soluții de cârpeală. În primii ani după 1989 ne-am obișnuit cu ideea falsă conform căreia guvernarea se raportează, în primul rând la trecut și cel mult la prezent. Invocarea "grelei moșteniri" a fost o constantă a tuturor guvernelor de până acum - guvernul prezent fiind cel care a a apelat probabil cel mai puțin la această sintagmă - care au fost permanent preocupate de găsirea unor soluții temporare, reacționând punctual la stimuli interni și externi. Programele economice ale României au fost, în ultimii 14 ani, reacții lipsite de viziune, făcutela cerințe occidentale sau la provocări interne. S-a încercat permanent evitarea dezastrului și a colapsului economic, însă nici unul din guvernele care au condus România nu a avut în vedere o dezvoltare pe termen lung a economiei, 20 - 30 de ani, cu atât mai puțin nu s-a urmărit echitatea socială, nici pentru prezent nici pentru viitor, sau protejarea mediului înconjurător.

În anul 2000, a fost elaborată prima Strategie de Dezvoltare Durabilă a României, în timpul guvernului condus de Radu Vasile,rămasă însă în stadiul de proiect, deoarece următorul guvern a venit cu propriile obiective, diferite față de propunerile echipei care a redactat Strategia. Din păcate, nici organismele economice internaționale FMI, Banca Mondială sau politice, Uniunea Europeană, nu au oferit până acum premisele unei strategii viabile de dezvoltare durabilă, atâta vreme cât cererile lor au fost punctuale și s-au referit la perioade de doar câțiva ani.

Și cum este puțin probabil că România își va crea singură o astfel de strategie care să fie și aplicată, chiar în condițiile în care cererile interne și cele externe nu ar fi contradictorii la nici un moment, singura speranță pentru a ne alinia obiectivelor globale rămâne integrarea noastră, într-un viitor apropiat sau poate mai îndepărtat în Uniunea Europeană, organizație care are o astfel de strategie pentru toate statele membre.

Privind la noii membri ai Uniunii ne punem întrebarea: Ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi existat și mai ales dacă ar fi fost aplicată o astfel de strategie pentru România, începând cu anii 1992, din momentul în care termenul a fost clarificat de către ONU? Desigur, un răspuns se conturează cu destulă dificultate, însă, cel mai probabil, prin comparație cu statele europene care au aplicat astfel de strategii, cu siguranță salariul mediu, în anul de grație 2004, nu ar reprezenta doar 75% din cel realizat în 1989, sănătatea nu ar fi în România în permanentă criză, trei sferturi din români nu ar trăi la limita sărăciei, iar mediul nu ar fi un capitol veșnic neîncheiat în negocierile cu Uniunea Europeană.

 

Articolul integral...


Despre etnicitate și conflictele etnice (I)

Autor: Raul MARIAN | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Sfârșitul bipolarității și a competiției ideologice între Statele Unite și Uniunea Sovietică nu au generat, așa cum se aștepta, o eră a păcii globale. Crescânda permeabilitate a statului și scăderea rolului său, apariția unor actori non-statali din ce în ce mai importanți au accentuat tendințele de fragmentare la nivel global, regional și chiar local.  

Ca un rezultat al acestei fragmentări, conflictele etnice și procesele secesioniste (Somalia, Rwanda, Bosnia, Cecenia, Kosovo) devin un fenomen caracteristic al sfârșitului de secol XX. În statele fostului bloc comunist, în special în federațiile de state precum Iugoslavia, Uniunea Sovietică, Cehoslovacia, dar și în statele unitare pe teritoriul cărora conviețuiau grupuri minoritare-etnice importante, au început să se facă simțite tendințe centrifugale generate de noua dinamică internă și regională din Centrul și Estul Europei. În plan intern, aceste tendințe au fost favorizate de procesul de modificare a instituțiilor, modificare desfășurată pe fundalul procesului de tranziție de la un regim comunist-totalitar la unul democratic. Instabilitatea politică s-a suprapus peste o instabilitate economică, generată de procesul de tranziție spre o economie de piață. În plan regional, tendințele centrifugale au fost favorizate de apariția unui vid de securitate o dată cu desființarea Pactului de la Varșovia și a CAEN și de eșecul actorilor internaționali (UE, ONU, OSCE, SUA) de a interveni eficient fie pentru a preveni aceste procese fie pentru a le limita consecințele negative.

Articolul integral...


Elitele românilor

Sanatate

Articole medicale

Autor: Marina HERGHELEGIU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Localizarea memoriei de lungă durată

style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">

style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Sindromul Golfului Persic

style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">

style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Ketolide - o nouă clasă de antibiotice

Articolul integral...



Tehnologie

Partidele pe internet

Autor: Cristian BANU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Fiindcă tot este campanie electorală, ne-am gândit că nu ar strica să vedem cu stau partidele politice românești cu noile tehnologii. Așadar, iată cum stau principalii actori politici în spațiul virtual.

Articolul integral...



Mari corporatii

Rolls Royce - 100 ani

Autor: Cristian BANU | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

Charles Rolls s-a născut la Londra, pe 27 august, 1877, într-o familie înstărită. Numai proprietățile din Londra aduceau 46.000 de lire sterline. Tatăl său era Judecător de pace și Șerif, iar, din 1892, baron de Llangattoch of the Hendre. "The Hendre" este echivalentul velș pentru "adăpost de iarnă".

La vremea nașterii lui Charles Rolls, F. H. Royce locuia în Old Kent Road și nu este exclus să fi fost chiar chiriaș pe una din proprietățile familiei Rolls. Și cum a fost poștaș până în 1877, când a intrat ucenic la căile ferate, nu este exclus să fi fost chiar el cel care a livrat telegramele de felicitare doamnei Rolls pentru nașterea micuțului Charles. Acesta avea să urmeze Preparatory School- din Berkshire- și apoi la Eton-, până în martie 1894. A reușit să instaleze la The Hendre un dinam și să trag fire electrice în întreaga casă. A intrat la Cambridge, unde a studiat la Trinity College, unde a fost un excelent ciclist, reușind să câștige o serie de competiții și chiar să devină căpitan al echipei.

Articolul integral...



English

Editorial: Sustainable development on Romanian land

Autor: Virginia MIRCEA | Publicat în numărul 15, în iunie, 2004

There are nations that plan on the long-term and develop strategies with this stated purpose. The Chinese plan their future for 50 years; the Japanese do the same for 40 years, and the Americans for 25 years. Nevertheless, there are also nations that go only to short-term plans. Romanians fall under this heading, since they can only make their planning for 5 years tops (like in the communist period). Long-term thinking, future plans based on research and prognosis, on the concern for the generations to come, all these could be integrated under the general term of sustainable development. This is a global concept, which targets the idea of development for the entire humankind, with high benefits and low costs, in particular as regards debts paid in the long run, yet having serious consequences for the future, mainly regarding the continuous erosion of environment.
Unfortunately, for Romania, this notion is just a fancy, a word devoid of significance. This happens because, although our country needs such a strategy more than ever (especially since it never existed to begin with), our politicians regard it as just another Western fad which can be used as such in trying to pretend that "we are interested in the concerns of the West".
Therefore, we have symposiums, round tables and even forums featuring the political high life, but their results are limited to purely theoretical statements. There are also a handful of programs whose titles dub them as being concerned with the subject in question, but which develop projects within the span of several years at best. Unfortunately, this making believe does nothing but cause an increasing prejudice to our present and especially to our future.
In fact, generally speaking, sustainable development is an attempt to reconcile economic and social progress with environment protection. The simplest definition of sustainable development refers to the capacity to meet the requests of present generations without destroying the future of generations to come, meaning that economic prosperity and environment protection have to go hand in hand. Consequently, the fundamental principle of sustainable development should be the equity within a generation, meaning that wealth should be equally distributed in society, and also equity between different generations. The purpose of economic development should not be confined to meeting basic human needs, but also raising the living standard of people, which implies attaching increased importance to health, education, social development and environment.
I made this theoretical presentation in order to emphasize a simple idea: Romania did not have and does not have a viable sustainable development strategy. Even if such documents were elaborated, they only remain items tackled on the external agenda, never applied in practice, since governmental objectives lack any consistency. Each post-revolutionary Romanian government had its own agenda, which as a rule utterly ignored the programs of the prior government and offered only patch-up solutions. During the first years after 1989, we grew accustomed to the (false) idea that the accomplishments and, more importantly, the failures of governments can be inherited. Thus, the "burdening legacy" of the prior regime is constantly blamed by all governments - the current cabinet is the one which probably resorted the least to this strategy - which were permanently concerned with finding temporary solutions, in response to internal and external stimuli. Romania's economic programs in the last 14 years lacked vision and were enforced because of Western requests or internal challenges. A permanent task was that of avoiding economic collapse and disaster, but none of the governments that lead Romania considered a long-term economic development (20-30 years), nor did it pursue social equity (for the present or for the future) or environmental protection.
The first Sustainable Development Strategy for Romania was drawn up in 2000, during Radu Vasile's term as head of Government. Yet, it remained a mere draft, because the following cabinet came with its own objectives, quite different from those of the team which outlined the Strategy. Unfortunately, no international organisation, be it economic (IMF, World Bank) or political (European Union) could offer, up to now, the premises of a viable sustainable development strategy, since their requests were punctual and referred to periods of a couple of years.
Moreover, since Romania is unlikely to create a strategy on its own, even if the internal and external requests are supportive of this at all times, the only hope we have to meet global standards is our integration, in the near or distant future, in the European Union, organization that has such a strategy for all its Member States.
Looking at the newest Members of the European Union, we may wonder: what if such a strategy had existed and had been applied by Romania, starting 1992, when the U.N. coined the term? Of course, finding an appropriate answer is quite difficult, yet by comparing Romania with the Western states which enforced sustainable development strategies, we can presume the following: the average salary would not account in 2004 for only 75% of the one paid in 1989, the healthcare system would not be in a permanent crisis, three quarters of the Romanian people would not be living on the verge of poverty, and environment would not represent just a chapter with no chances of being closed in the negotiations with the European Union.  Articolul integral...


Local elections, a twist in the ballot tale
Integration in 2007, a dilema for PSD
The velvet Euro-skepticism

Număr curent

Coperta ultimului număr al revistei

Semnal editorial

Emil Constantinescu - Pacatul originar, sacrificiul fondator

Revolutia din decembrie ’89: Pacatul originar, sacrificiul fondator este prima carte dintr-o serie de sapte volume dedicate ultimelor doua decenii din istoria României. „Nu am pretentia ca sunt detinatorul unui adevar politic, juridic sau istoric incontestabil, si sunt gata sa discut si sa accept orice documente, fapte sau marturii care pot lumina mai bine sau chiar altfel realitatea. Educatia mea stiintifica si religioasa m-a ajutat sa cercetez faptele în mod obiectiv, eliberat de ura sau intoleranta. Recunosc însa o anume încrâncenare în ceea ce am scris venita din durerea unui om care a trait în miezul evenimentelor si se simte lovit de acceptarea cinica a crimelor, abuzurilor, coruptiei si minciunii, sau de indiferenta la fel de cinica cu care sunt înca privite de catre o mare parte a societatii românesti.... Am scris aceste carti de pe pozitia victimelor mintite sau speriate, care nu-si cunosc sau nu-si pot apara drepturile. Le-am scris de pe pozitia milioanelor de români cinstiti care cred în adevar, în dreptate si în demnitate.” Emil Constantinescu (text preluat din Introducerea cartii).

Mircea Malita - Mintea cea socotitoare

MINTEA CEA SOCOTITOARE
de academician Mircea Malita, Editura Academiei Române, 2009
În volumul de eseuri „Mintea cea socotitoare“, aparut la Editura Academiei Române, acad. Mircea Malita formuleaza în crescendo o serie de întrebari grave ale timpului nostru: Daca omul este rational, de ce se fac atâtea greseli în economie
sau în politica?; Daca rationalitatea nu e de ajuns, care ar fi rolul întelepciunii?; Din viitorul imprevizibil putem smulge portiuni, daca nu certe, cel putin probabile?; Ce si cum învatam pregatindu-ne pentru viitorul nostru?; Este în stare omenirea sa îsi vindece crizele?; Ne asteapta oare un dezastru final? s.a. De-a lungul anilor, acad. Mircea Malita a staruit asupra acestor teme în lucrari recunoscute, însa acum o face raportându-se la dinamica realitatii imediate, inspirat de cuvintele lui Dimitrie Cantemir: „socoteala mintii mele, lumina dinlauntrul capului“. Eseurile sunt structurate pe patru parti - „Mintea senina“, „Metaforele mintii“, Mintea învolburata“ si „Privind înainte“. Finalul este de un optimism lucid care tine seama de potentialul de rationalitate si imaginatie al mintii umane si, fireste, de generatiile tinere care îl pot valoriza benefic.

Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic Virginia Mircea - Poezii (vol.1 - Mișeii, vol.2 - Vise, îngeri, amintiri), Editura Cadran Politic

Această carte de poezie este seismograful de mare sensi­bilitate care înregistrează cele două întâlniri ale sufletului, deo­potrivă cu URÂTUL care ne schilodește ca ființă, ca neam, dar și cu FRUMU­SEȚEA sufletească nepoluată ce stă ca o fântână cu apă curată pe un câmp plin cu peturi și gunoaie nede­gra­da­bile. Ce poate fi mai dureros decât să surprinzi această fibră distrusă de aluviunile istorice încărcate de lașități, inerții, apatii, compromisuri devenite congenitale ale ro­mâ­nului? Vibrația ver­su­rilor, directețea lor, simplitatea dusă până în marginea cotidianului para­do­xal n-au efect distructiv asupra tonu­sului moral al cititorului, ci produc „neli­niștea cea bună”, cum ar spune Sfin­ții Părinți. Citești în revolta și durerea poetei un mănunchi admirabil de calități: o demnitate neînfrântă, o fizio­logie a verticalității și, mai ales, o inimă creștină, „o inimă din ceruri”, cum ar spune poetul latin. Căci, în aceast㠄inimă din ceruri”, există lacrimi deopotrivă pentru românul umi­lit, distrus până și-n visele lui, dar și pentru copilul din Gaza, cu sufletul și trupul chircite sub șenilele tancurilor unui război ce tinde să devină mai lung decât viața lui, ale unui „război-viață”, lacrimi pentru copilul evreu ce nu a putut fi salvat de la deportarea bestială, lacrimi pentru Tibetul sfâșiat. Și toate acestea fără impostura unui ecumenism sentimental, ci izvorâte din acel suspin curat românesc ce face esența lacrimii creștine. (Dan Puric)

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica

ISLAMUL SI SOARTA LUMII - Fundamentalismul islamic ca ideologie politica de Virginia Mircea "Islamul si soarta lumii - Fundamendamentalismul ca ideologie politca invita la o reflectie mai adanca asupra porceselor lumii contemporane. Judecata critica si independenta a autoarei a produs o lucrare de o veritabila investigatie stiintifica, exact la momentul in care tema tratata deseori fara solutii si perspective ocupa scena din fata a politicii si problemelor mondiale. Cititorii o pot aseza cu satisfactie in bliblioteca lor de referinta. Vor fi mult ajutati in intelegerea evenimentelor care ne sesizeaza in prezent si intr-un viitor in care tema nu se va desprinde de mersul lumii contemporane." (academician Mircea Malita)

Parteneri

Institutul de Proiecte pentru Inovatie si Dezvoltare The National Centre for Sustainable Development

Login: